Gezondheidswinst met vitamines en mineralen. Kennismaking met Slank voor jou - Slank voor Jou
  • Home »
  • Blogs »

Gezondheidswinst met vitamines en mineralen. Kennismaking met Slank voor jou

Wauw dit was toch wel erg interessant om te lezen en wil ik jullie zeker niet onthouden.

Ik wist natuurlijk al het belang van goede voeding in combinatie met voedingssupplementen. Maar als je dan de getallen weer ziet en de impact op onze gezondheid, dan is het wel weer indrukwekkend.

Onlangs is er namelijk een symposium geweest over gezonde voeding en voedingssupplementen, georganiseerd door NPN.
Ik heb voor jullie enkele interessante feiten/weetjes en onderzoeken eruit gehaald.

Nederland eet iets gezonder, maar er zijn nog wel tekorten (rivm)
Er is een lage inname gezien voor calcium, ijzer, vitamine A, B2, B6 en vitamine C.  Dus een goed moment om (weer) te starten met dagelijkse inname van een goede Multivitamine.

Meer kijken naar de mens en voeding
Veel artsen weten zeer weinig van de effecten van voeding en micronutriënten (vitaminen en mineralen) in het lichaam en kunnen daardoor geen gedegen voedingsadvies aan een patiënt geven. De mens moet centraal staan in de behandeling en niet de lab-uitslagen werd hier gesteld. De basis ligt bij goede voeding en supplementen om tekorten op te heffen.

Met supplementen en voeding een betere gezondheid. Maar ook een kostenbesparing
Uit onderzoek bleek dat door gebruik van calcium en vitamine D het risico op osteoporose verminderde en omega 3-vetzuren  in relatie tot hart- en vaatziekten.  Jaarlijks kan er 4 miljard euro aan zorgkosten worden bespaard, door de juiste inzet van calcium en vitamine D- supplementen. Voor omega 3 vetzuren is dit zelfs 13 miljard euro per jaar!

Maar er is nog meer interessants te melden.

Meer magnesium, minder medicijnen
Bepaalde medicijnen kunnen een tekort aan magnesium tot gevolg hebben. Een magnesium tekort kan tot spierkrampen, hartritmestoornissen of astma leiden. Deze verschijnselen worden veelal gekoppeld aan andere oorzaken en heeft daardoor meer medicatie tot gevolg.
Het nemen van magnesium als supplement zou in deze gevallen moeten worden ingezet om het medicijngebruik te verminderen, met een gezondere patiënt als resultaat. 

De meeste aanwezigen op het symposium zijn het er over eens dat aanvullen met vitamines en mineralen op een eenvoudige en goedkope manier kan bijdragen aan een betaalbare gezondheidszorg. Toch gebeurd het nog veel te weinig dat voeding en suppletie worden ingezet om meer gezondheidswinst te behalen.

Er is wel degelijk bewijs voor de effecten van vitamines en mineralen. Echter, vele redenen zoals weinig geld voor onderzoek, politieke druk en wisselend beleid zorgen ervoor dat vitamines en mineralen niet worden ingezet.

Er is behoefte aan het aangaan van de dialoog met verzekeraars en artsen. Verzekeraars moeten open staan voor het vergoeden van preventie. Daarnaast zou ook het individu zelf verantwoordelijkheid moeten nemen en krijgen, bijvoorbeeld met een eigen budget voor zijn gezondheid, om zelf in te zetten op gezonde voeding en leefstijl.

En jij? Neem jij nu al die verantwoordelijkheid? Heb jij al een multivitamine en/of omega 3 vetzuren toegevoegd aan je dagelijkse voedingspatroon?

Klik hier om direct multivitamine en/of krill olie te bestellen 

Wil je meer weten of je voeding en je eetpatroon ben je van harte welkom bij Slank voor jou

Wil je weten waarom je gewicht is toegenomen? Wat de oorzaak is van je toegenomen gewicht of het moeilijke afvallen? Doe dan de gratis TEST

Meer over Slank voor jou. Ik ben Farina en ik ben ruim 6 jaar geleden begonnen met mijn eigen praktijk Slank voor jou.
Meer bewegen en minder eten is de algemene opvatting, maar in mijn omgeving zag ik dat het niet werkt. Hardlopen in weer en wind en geen gewichtsverlies. Heel weinig eten en vervolgens als het humeur op een diepte punt zit toch die chocolade reep opeten. Door studie ben ik erachter gekomen dat er verschillende oorzaken zijn en dat je die moet aanpakken om het succes van gewichtsverlies te halen en behouden.
Weten wat eten met je lichaam doet, leren hoe je anders kunt eten en je dus ook beter kunt voelen is de sleutel tot succes. Dus niet minder eten en vetverbranding met behoud van energie of zelfs toename van energie.

Met slank voor jou begeleid ik mensen naar een gezonde leefstijl. De methode van Slank voor jou is exclusief en bijzonder door de combinatie en ondersteuning van voedingssupplementen. Zij zorgen ervoor dat je sneller, voorspoediger en op de juiste manier afvalt en gaat het ook makkelijker. Verder bevat de methode persoonlijke coaching met 1 op 1 sessies, ondersteuning via de mail, recepten en dagmenu.

Je hoeft het niet alleen te doen en hebt snel resultaat in verlies van kilo’s maar belangrijker nog vermindering van klachten zoals, vermoeidheid, spierpijnen, maag en darmklachten ed.

Mocht jij ook niet meer doen wat je het liefst doet doordat de kilo’s je in de zijn gaan zitten. Ben je klaar met je vermoeidheid. Leef je nu niet je bestel leven in de beste versie van jezelf? Tijd om weer lekker in je vel te gaan zitten? Meld je dan nu aan voor een vrijblijvend intakegesprek inclusief voedingsanalyse. Info@slankvoorjou.nl of 06-28733243
Want dan is Slank voor jou precies iets voor jou. Geen zoveelste dieet, maar je leert een methode die je een leven lang kunt volhouden en je gezondheid, energie en een goed humeur geven. Balans i.p.v. nooit meer iets mogen wat je lekker vindt. De kans om je leven te veranderen naar de beste versie van jezelf en je lichaam. Op een positieve manier van het lukt niet en jojo effect naar succes.
Simpel zonder ingewikkelde weekmenu’s,  niet met maaltijd vervangers en ook niet met calorieën tellen. Snel resultaat dus geeft een goede motivatie, kost weinig tijd en je kunt direct starten.

Ik leer en begeleid mensen om beter te eten.  Ik laat mensen regelmatig eten en werk daarbij dus met supplementen. Deze zijn tijdelijk om de verstoring op te heffen en/ of te korten te voorkomen en om het afvallen in goede banen te leiden voor een optimaal resultaat. Tevens neem ik dus een lichamelijk oorzaak mee in mijn begeleiding. Qua voeding moet je denken aan de mediterrane leefstijl. Meer groente, voldoende goede vetten, minder koolhydraten, maar niet helemaal zonder koolhydraten.

>