Belang van ontbijt - Slank voor Jou Belang van ontbijt
Ontbijt met kwark, yoghur en fruit

Belang van ontbijt

Neem elke dag ontbijt. Sommige mensen slaan het ontbijt het liefste over. Voor je lichaam, je stofwisseling en voor je gewicht kun je beter wel de tijd nemen voor een goed ontbijt. Hiermee bouw je energie op voor je dag. Je legt de basis voor een energieke dag of juist een dag met veel vermoeidheid- en/of concentratiedipjes. Dus grijp die kans en neem een goed ontbijt!

Een goed ontbijt bestaat uit voeding die niet gelijk je bloedsuikerspiegel ontregeld.
Bijvoorbeeld yoghurt of kwark zonder toevoegingen. Voeg hier zelf eventueel wat fruit aan toe. Of vervang je brood voor knäckebröd met eiwitrijk beleg zoals magere kaas of magere vleeswaren. Kun je niet zonder een broodje in de ochtend? Dan zijn volkorenvarianten een betere keus. Maar nog beter is het om dan zuurdesembrood te nemen. Of varieer met een gekookt ei, een omelet met groente of een roerei.

Wat kun je beter niet nemen? 

Ontbijtkoek of beschuit is voor veel mensen een fijne start van de dag. Ontbijtkoek wekt door de naam de suggestie dat het je ontbijt kan vervangen. Maar helaas, voor je bloedsuikerspiegel bevatten beide te veel suiker. Zelfs als er op de verpakking vermeld staat: "bevat minder suikers", is er vaak iets anders aan toegevoegd om de smaak te behouden. Bijvoorbeeld extra vet of suikervervangers. Ook bevatten ontbijtkoek en beschuit weinig voedingstoffen, zoals vezels.


Drinkontbijt lijkt een andere goede optie. Maar ook deze bevatten veel suikers. En voor de heerlijke krokante (ontbijt)muesli ’s, verkrijgbaar in vele varianten, geldt hetzelfde; veel suikers en verzadigde vetten.

Wat neem je dan wel? 

Kies liever voor havermout of een ongezoete muesli zonder rozijnen en voeg bijvoorbeeld zelf stukjes gedroogde abrikoos toe.

Fruitsappen kun je ook beter mijden als je op je gewicht wilt letten. Fruit moet je eten en niet drinken. Deze sappen missen de vezels die fruit wel heeft. De vezels helpen om de stijging van je bloedsuiker tegen te gaan. Dus versgeperste jus in de ochtend lijkt heel gezond, maar niet voor je bloedsuikerspiegel!  Je lichaam gaat de rest van de dag vragen om meer suikers en lekkers en gaat daardoor vet opslaan in plaats van verbranden.

Dus eet smakelijk morgenochtend.

Conclusie  

Stop met diëten en neem een goed ontbijt. Kies voor een nieuwe, gezonde levensstijl en hou deze vast. Samen gaat dat beter dan alleen! Uit onderzoek blijkt dat mensen die een coach inschakelen, meer, succesvoller en blijvend gewicht verliezen. 

Wil jij ook succesvol je streefgewicht bereiken?
Minder vaak moe zijn?
Weten welke lekkere ontbijtjes je allemaal nog meer kan nemen?
Controle over je eetpatroon hebben?
En lekker blijven eten?
Wil jij ook 1 op 1 ondersteuning, gericht op jouw persoonlijke doelen?

Maak nu een afspraak voor een voedingsanalyse en meer uitleg over hoe jij je streefgewicht kan behalen. 

Liever 30 dagen online ondersteuning met het 30 dagen programma? Kies dan deze knop.

Ontbijt suggesties: ontbijtpap of eigengemaakte muesli 

Havervlokken 35 gram koken met melk (of kies een vervanger zoals amandelmelk, rijstmelk, geitenmelk). Laat ze 5 minuten op laag vuurtje garen tot de vlokken zacht zijn. Roer regelmatig met een houten lepel. Daarna is het te variëren met 2 theelepels lijnzaadjes gebroken of 1 eetlepel gemalen pompoenpitten, sesamzaadjes, zonnebloempitten, kaneel, aardbeien, bramen, mango of stukjes appel.

Leg een verzameling aan van ongebrande noten, gebroken lijnzaad, kokosrasp, zonnepitten, pompoenpitten, sesamzaad, gedroogde abrikozen, havermout, haverzemelen, tarwekiemen en walnotenolie. Meng je eigen favoriete ingrediënten door elkaar en voeg daarna een scheutje walnotenolie toe, eventueel zoeten met wat stevia zoetstof en/of een snufje kaneel (dit houdt de bloedsuikerspiegel stabiel). Lekker door je yoghurt, kwark of biogarde.

Lusteloos, vaak kramp, hoofdpijn of vage klachten?

Lees hier het blog over magnesium

Bestel nu extra voordelig je Magnesium bij Slank voor jou

Normaal € 39,95  Nu slechts  24,95 

>