Magnesium voor iedereen van belang - Slank voor Jou
magnesium voor iedereen van belang

Magnesium voor iedereen van belang

Magnesium is waarschijnlijk het belangrijkste mineraal voor ons lichaam. Elke cel in ons lichaam bevat magnesium. Het is van belang voor onze botten, spieren, ons zenuwstelsel en nog veel meer.

Daarom is het belangrijk dat we voldoende magnesium binnenkrijgen. Een tekort heeft gelijk invloed op verschillende functies in ons lichaam, zoals verbranding van koolhydraten en het ontspannen van de spieren.

Tekort aan magnesium komt vaak voor. Het herkennen is vaak lastig omdat het op verschillende manieren tot uiting komt. Het meest bekende symptoom is (spier)kramp, stress en hoofdpijn. Maar ook hartkloppingen, maagkrampen en slaapproblemen kunnen te maken hebben met een magnesiumtekort.

Vaak voorkomende symptomen van magnesiumtekort: 

(spier)Krampen

Rusteloze benen

Lusteloosheid

Vermoeidheid

Moeilijk in slaap vallen

Vocht vasthouden

Pms

Spierpijn

Verstijfde spieren

Maagkrampen

Hoofdpijn

Geheugen- en concentratieproblemen

Neerslachtigheid

Hoge bloeddruk

Hartkloppingen


Hoeveel magnesium heb je nodig?

De RI (referentiewaarde) geeft aan hoeveel je binnen moet krijgen om geen gebreksziekte te krijgen. Bij 100% van de RI waarde wordt bij het grootste gedeelte van de bevolking gebreksziekten voorkomen.

Let wel, dit is dus een minimale hoeveelheid en geen optimale hoeveelheid.

Wist je dat? 

  • De meest recente voedselpeiling aangeeft dat de ‘gemiddelde’ volwassene onvoldoende magnesium binnen krijgt? (323 t.o.v. 375 (En tja, wie is dan de gemiddelde volwassene?))
  • Uit onderzoek blijkt dat het magnesiumgehalte in landbouwproducten tussen 1936 en 1997 met 35% is afgenomen?
  • De belangrijkste bron van magnesium voeding is? Zoals noten, volkoren granen, bananen, vlees, groene groenten zoals spinazie, broccoli en zeewieren.
  • Voldoende eten niet hetzelfde is als voldoende opnemen in je lichaam?  Opname in het lichaam varieert tussen 20 en 60 %.
  • Het gebruik van veel suikers, frisdrank of overmatig zuivel (met name melk) en het gebruik van veel bewerkte voeding zorgt voor minder opname van magnesium?
  • Je meer magnesium verliest door stress, sporten en hoge alcoholconsumptie?
  •  Medicijngebruik (zoals de anticonceptiepil en maagzuurremmers) van invloed kan zijn op de hoeveelheid magnesium in je lichaam?
  • Magnesium helpt spieren ontspannen bij spierkrampen? Dit is een erg pijnlijke klacht die vaak 's nachts of na het sporten plaatsvindt. Als je vaak spierkrampen hebt, dan wordt 200-400 mg magnesium aangeraden. 
  • Magnesium kan helpen bij spanningshoofdpijn en migraine? Advies: ongeveer 200 mg per dag.
  • Magnesium ook kan helpen als je lastig in slaap valt? Extra magnesium kan zorgen voor lichamelijke en geestelijke ontspanning. Advies: 200-400 mg als citraat,  ½ uur voor het slapengaan.
  • Je lichaam zelf de opname van magnesium regelt? Bij een ‘teveel’ gaat je lichaam meer uitscheiden. De gevoeligheid hiervoor verschilt per persoon.
  • Vitamine D magnesium nodig heeft? Door voldoende magnesium te nemen kan een tekort aan vitamine D worden voorkomen. Magnesium helpt bij de opslag en omzetting van vitamine D.
  • Onderzoek bevestigd dat magnesium een positieve werking heeft bij kinderen en volwassenen met astma? Extra inname zorgde voor betere longfunctie en kwaliteit van leven en minder medicatiegebruik.
  • Slank voor jou ook magnesium in het assortiment heeft? 

Hoe kies je een goede kwaliteit magnesium? 

Zorg voor een goede dosering. Een dosering van 400 mg per dag wordt aangeraden. 
Kies voor een magnesium met een goede verbinding. Net als in voeding moet magnesium 'ergens aan vast zitten' om goed opgenomen te kunnen worden. Gebruik een magnesium citraat of bisglycinaat. Dit zijn natuurlijke verbindingen, waardoor de magnesium beter wordt opgenomen door het lichaam.

En zorg voor een goede hoeveelheid! De haakjes maken het verschil. 

Staat er Magnesium(citraat) 100 mg? Dan betekend dit dat het supplement 100 mg magnesium bevat. Magnesiumcitraat 100 mg betekend dat de verbinding 100 mg weegt en misschien maar 10 mg magnesium en 90 mg citraat.

De magnesium van Slank voor jou bevat

Magnesium (bisglycinaat) 150 mg en Magnesium (citraat) 100mg

Vitamine D3 25 mcg 

Taurine 200 mg Het aminozuur Taurine dat sterk aanwezig is in onze hersenen, is onmisbaar bij momenten van inspanning, stress en mentale onrust. Taurine helpt de innerlijke rust te versterken en werkt zenuw versterkend. Naast deze positieve eigenschappen, is taurine zeer gunstig voor de bloeddruk.

Bestel nu extra voordelig je Magnesium bij Slank voor jou

Normaal € 39,95  Nu slechts  24,95 

>