Zomer, tijd voor ijs - Slank voor Jou

Zomer, tijd voor ijs

Af en toe een ijsje is echt niet erg. Net al bij alles gaat het om de balans. Eet zoveel mogelijk van het goede en gezonde en dan kun je af en toe ook wel dingen eten die misschien niet zo gezond of verstandig zijn, maar wel erg lekker. Hanteer de 80 -20 regel, 80 procent goed gezond, dan kan je lichaam vaak wel de balans houden met af en toe wat anders. Wil je afvallen of heb je gezondheidsklachten -met andere woorden is het nog niet lichamelijk in balans- dan zal deze regel nog niet goed toepasbaar zijn.

Wat zou je dan kunnen kiezen? Wat is het verschil tussen de soorten ijsjes?
Hier een kort overzicht:
Ga je kijken naar de calorieën dan kun je het beste kiezen voor Waterijs in volgorde oplopend qua kcal (raket 40 kacl, perenijsje, split, calippo, solero 98kcal) of sorbet ijs 1 bolletje 40 kcal.

Mocht je denken doe dan maar yoghurtijs, want dat klinkt gezond. Dan kom je wat bedrogen uit, deze heeft al gauw 70 kcal.
Roomijs en softijs 100 kcal. Vergeleken met een magnum almond (272 kcal) valt dat weer mee. 😉

Maar qua gezondheid zijn er ook ander punten om op te letten in plaats van alleen kcal. Zoals verzadigd vet.
Waterijs en sorbetijs zijn dan opnieuw de beste keus. Yoghurtijs bevat minder verzadigd vet vergeleken met roomijs, maar bevat toch wel weer veel suiker.
Even om het inzichtelijk te maken; roomijs bevat 3 klontjes suiker per bolletje.En meer dan 3 gram verzadigd vet. Yoghurtijs bevat 3 suikerklontjes per bolletje, wel wat minder verzadigd vet, namelijk net geen 2 gram. Softijs bevat 4 klontjes suiker per portie en 5 gram verzadigd vet.
Sorbetijs bevat geen verzadigd vet en rond de 2 suikerklontjes per bolletje. Datzelfde geldt ook voor Waterijs.

Wil je toch graag een ijsje? Neem dan 1 bolletje en geniet er lekker van. Neem een bakje en geen hoorntje.
Of maak zelf je ijsjes van yoghurt of puur fruit. Daarvoor heb je een blender en ijsvormpjes nodig.

Start nu en maak de eerste stappen naar een nieuwe leefstijl

Ben jij tussen de 36 en 56 jaar en wil je graag van je vermoeidheid af, maar ook overtollige kilo's kwijt?
Dan ben je bij Slank voor jou op de goede plek
Wil jij een paar kilo's kwijt en wil je dat deze kilo's ook wegblijven? Ik help je graag dit doel te behalen. Of het nou om 5, 10 of 15 kilo gaat.

Maar wellicht nog belangrijker, naast het verliezen van gewicht, is het ervaren van meer energie, fitter en vitaler bent en minder last hebt van allerlei vervelende kwaaltjes zoals bijvoorbeeld vermoeidheid, hoofdpijn en of spijsverteringsklachten.

De komende periode heb ik elke week ruimte gemaakt voor een aantal gratis sessies. Een korte kennismaking via Skype waarin we elkaar beter leren kennen en ik minstens 3 belangrijke tips met je deel waar je gelijk mee kunt starten, zodat ook jij meer controle krijgt over je eetpatroon in plaats van het eten over jou.
Vraag nu hier een gratis sessie aan en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op om deze sessie te plannen.

Wil je niet langer wachten en eigenlijk direct aan de slag om die kilo's kwijt te raken en je fitter, energieker en gezonder voelen?
Maak dan een afspraak voor een slank consult

>